• Lek i lese- og skriveopplæringen 

      Kvåle, Karianne (Master thesis, 2022)
      I denne masteroppgaven undersøker jeg i hvor stor grad og på hvilke måter leken brukes i den første lese- og skriveopplæringen. På bakgrunn av den gjentatte diskusjonen om lekens plass i skolen og hvordan implementere den ...
    • Norwegian children's acquisition of the dialect feature r 

      Selås, Magnhild; Neteland, Randi (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      The pronunciation of r is a central dialect feature of Norwegian. The main division is between a front and a back pronunciation. The back realization is acquired relatively early (around age 4), while the front realization ...
    • Successive Language Learning in Early Childhood: The Case of Question Formation 

      Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This study investigates the emergence of question formation in multilingual and monolingal children aged 3–5 from two Norwegian kindergartens. The data is longitudinal and collected during play. The overall purpose of the ...
    • Talemålsutvikling i Valle 

      Thaule, Kristian (Master thesis, 2023)
      Kristian Thaule Talemålsutvikling i Valle: Korleis utviklar talemålet seg til elevar frå 5.-10. klasse på Valle skule anno 2023? Masteroppgåve i norsk didaktikk Fakultet for humaniora og pedagogikk Institutt for nordisk ...
    • Utvikling av bokstavkunnskap på 1. trinn 

      Berntsen, Andrea; Olsen, Ingrid (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan et utvalg lærere arbeider med bokstavinnlæring på 1.trinn. Oppgaven skal svare på problemstillingen: Hvordan legger lærere til rette for utvikling av elevers ...
    • Utvikling av bokstavkunnskap på 1.trinn. 

      Berntsen, Andrea; Olsen, Ingrid (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan et utvalg lærere arbeider med bokstavinnlæring på 1.trinn. Oppgaven skal svare på problemstillingen: Hvordan legger lærere til rette for utvikling av elevers ...